Схема самоаналізу уроку (32,4 kB)

Схема самоаналізу уроку

  1. Тема уроку: Відповідальність теми програми та календарному плану. Оцінка особливостей теми.
  2. Мета уроку:
  • навчальна
  • розвиваюча
  • виховна.

Мотивація організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроці. Обґрунтувати мету уроку Виділити головне та другорядне. Місце поширення (якщо воно є). Повторення може бути тематичним, систематичннм, фронтальним.

  1. Тип уроку:
  • урок засвоєння нових знань.

урок повторення, узагальнення, поглиблення, систематизація знань,

  • урок перевірки знань, навичок та умінь.
  • урок засвоєння умінь та навичок.
  • урок застосування умінь та навичок, знань.
  • комбінований урок
  1. Наочність: плакати, таблиці, ілюстрації, репродукції, звукозапис,  кінофільми, і т. д.
  2. Оцінка особливостей класу:

клас сильний, працездатний, дисциплінований, легко засвоює матеріал, розвинуте мислення, і т. д.

  1. Виходячи з вище поставлених завдань та особливостей класу, вважається доцільною така структура уроку. Обґрунтувати послідовність етапів. Найбільш застосовуваними етапами уроку є:
  • організація класу;
  • активізація опорних знань, навичок та умінь;
  • сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу (пошук учнями нової інформації, усвідомлення знань, запам'ятовування, погляди та переконання);
  • узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок; пояснення домашнього завдання;

Оцінка вибраної структури уроку, структура основних елементів уроку і час, який виділений на кожен з них. Відповідність структури уроку темі та меті.

  1. Методи й прийоми роботи вчителя по включення учнів в активне навчання, враховуючи індивідуальні особливості:
  • індуктивні (від конкретного до загального), дедуктивні ( від шкільного до конкретного чисто логічним шляхом ) методи;

словесні, наочні методи;

  • практичні методи;
  • репродуктивно-відтворюючі методи;
  • методи самостійної роботи.

  8.  Форми роботи: фронтальні, групові, індивідуальні.

  9. Обгрунтувати застосування методів, прийомів та форм: при опитуванні, при вивченні нового матеріалу, при закріпленні, при узагальненні. Чи забезпечували вони диференційований підхід до слабовстигаючих та найбільш підготовлених? Де це було раціональніше?

Методи опитування:

  • біля дошки;
  • з місця, комбінований;
  • за картками, перфокартами;
  • ущільнений;
  • програмуючий;
  • і т. д.

Форми опитування:

  • індивідуальна;
  •  групова;
  •  фронтальна;
  • письмова.

10. Форми управління навчально-виховним процесом на уроці:

за допомогою алгоритмів;

  • за допомогою пошукової роботи;
  • розв'язування проблемних ситуацій.

11. Наявність завдань для стимулювання розвитку

  • пам'яті;
  • логічного мислення;
  • творчих здібностей.

12. Можливості здійснення індивідуалізованого розвиваючого навчання через аудіовізуальні, комп'ютерні та інші засоби навчання.

13. Формування на уроці пізнавальних інтересів учнів.

 

14. Дотримання дидактичних вимог до уроку (чіткість кожного етапу, раціональність використання часу, чіткість постановки завдань, методи, прийоми та форми роботи, їх послідовність, педагогічне керівництво зі сторони вчителя і т. д. );

психологічних вимог (глибоке знання психологічних особливостей кожного учня: пам'ять, мислення (репродуктивне, творче), увага (вміння зосереджуватися па предметі, який вивчається), увага (особливо творча), воля (здатність ставити перед собою далекі та близькі цілі та досягнення їх, переборюючи труднощі) і т. д.

гігієнічних вимог: температура в класі, освітлення, запобігання перевтомі фізичній та розумовій, санітарний стан.

15. Вибір оптимального темпу уроку.

16. Підсумок уроку. Загальні висновки про результати навчання, розвиваючий рівень уроку та інтелектуальний розвиток учнів, на скільки успішно вирішені завдання навчання, розвитку і вихованості учнів. Досягнення мети (повністю, частково, недосягнута). Раціональність використання навчального часу. Хронометраж уроку.

17. Домашнє завдання. Об'єм, складність, інструктаж, його раціональність.

 

 

 

 

Пам'ятка учителю для самоаналізу уроку

1.  Чи відповідав мій урок програмі?

2. Чи вірно мною були визначені і вирішені на уроках навчальні, виховні і розвиваючі завдання?

3. Чи оптимально було визначено зміст уроку, чи вік відповідає завданням?

4. Що було головним, найбільш суттєвим на уроці? Можливо, я не зумів акцентувати увагу учнів на вивченні головного?

5. Чи вдало визначена структура уроку? Чи була організована на уроці робота із формування основних умінь, навичок, інтересів учнів? Як здійснювались внутріпредметні і міжпредметні зв'язки?

6. Які методи і засоби навчання були використані на уроці? Чи був вдалим їх вибір і поєднання?

7. Які форми навчання (масові, групові, індивідуальні) домінували на уроці. Чи був вдалим їх вибір і поєднання?

8. Чи об'єктивно з коментарієм і відповідності з нормами оцінювання оцінені мною знання учнів?

9. Чи правильно здійснювала на уроці інструктаж, визначила об'єкт і складність домашнього завдання? Чи давалось воно диференційовано?

10. Що було зайвим у моїй діяльності і у діях учнів?